måndag, januari 28, 2008

Gammal blogg 20071026: På bottenplan




Jahaja, så har jag då alltså landat på bottenvåningen nu.
Det kom inte som nån överraskning, men jag kan inte låta bli att fascineras av depressionens kraft - det finns lixom inget sätt att stå emot, kroppen bara viker undan och själen blottläggs helt och hållet och som en slags tsunami skövlar den allt i sin väg.
Och jag kan bara stå vid sidan av och tappa hakan!

Jag har en helt underbar läkare som genast insåg allvaret och omgående påbörjade medicinering, Cipralex, innan jag glider allt för djupt ner. Min kurator är åxå en ängel och jag har tur i oturen som är inne på rehab just nu, jag har alla resurser nära inpå. Mina gamla Alprazolam tar jag fortfarande vid behov - tro inte att panikångest försvinner när en påbörjad depression träder in, icke. Så enkelt ska väl livet inte vara?!
Återkommer med fakta om mötet med "assistansföretaget" - trevlig fredag!

Inga kommentarer: