fredag, januari 25, 2008

Gammal blogg 20070607: Rehabrapport torsdag

Klockan är typ hundra och jag borde sovit för länge sen! Tiden går fort när man har kul och jag har suttit här vid patientdatorn ett bra tag och donat lite - en dator på ett sånt här ställe måste ju ha ett vettigt favoritarkiv, och det är det jag påbörjat nu. Ett evighetsprojekt måhända... jag har oavsett det fram till nästa torsdag på mig, då skrivs jag ut!
Mina egna framsteg: dagen började tidigt med dusch och hårtvätt. Jag tror knappt att jag behöver berätta hur sanslöst gott det var! Jag hade lätt kunnat äta både frukost och lunch i duschen.
Jag har, mkt försiktigt, börjat träna...utan vikter. Jag har armcyklat en kilometer, jätteskönt att röra på sig. Cyklandet fortsätter imorrn.
Jag har format några delmål i min rehabplan - bl a använda avslappningsband, möjligen prova TENS i smärtlindringssyfte. Det största av delmålen - och möjligen det tuffaste blir att trappa ner den smärtstillande medicinen som sattes in då jag blev akut jättedålig. En tablett ska fasas ut - min läkare och jag kom fram till att eftermiddagsdosen är lämplig att ge sig på i första läget. Fortsättning följer.
Mitt lilla trycksår är på väg åt rätt håll - skönt.
Kvällsmaten idag var helt okej - vi hjälptes åt allihop med att baka rabarberpaj!! High life i rabarberland on rehab 1 - himmel vad gott det var! Mer sån kvällsmat!

Nej, nu.... måste jag i säng, jag ska ju snart upp! Hua!

Inga kommentarer: