fredag, januari 25, 2008

Gammal blogg 20070519: "Gynekolog-neurolog!"

Himmel vad mycket som hinner hända på ett par dygn.
I förrgår åkte jag plingplongtaxi till plåsterhuset - akut nackont. Jooo, det kan tyckas trivialt, men om man vet vad som sitter i min ryggmärgskanal näst högst upp så hajjar man.

När de morfintabletter jag fick utskrivna per telefon i torsdags vid middagstid inte hjälpte fanns ingen annan utväg - akuten och Ketogansprutor! Igår gick jag över till Ketogantabletter, men uppenbarligen behöver jag en mix av sprutor och tabletter.
Det är ca 14 dar kvar till planerad operation, så det blir några dagar i "dimman" för min del. Min förhoppning är ju att jag inte ska behöva ligga inne hela tiden - på sjukan kan jag ju inte ens ta mig på toaletten själv. "Ständig permission" låter helt okej.

Ligga inne ja... jag är inlagd på Gyn - av alla ställen. Sen tidigare tvärvägrar jag att bli inskriven på neurologavdelningen här hemma och i torsdags var jag "för frisk" för att ligga på MAVA. Fullbelagt på div andra avdelningar... Jag trivs ypperliggt på gyn - personalen är helt suverän!
Snart får jag veta hur min smärtlindring ska lösas - via ssk-besök här hemma eller att jag åker in till Gyn och får min efterlängtade spruta.

Fortsättning följer....

Inga kommentarer: