söndag, januari 27, 2008

Gammal blogg 20070613: Utskriven och överförd..

Då var det slut på sjukhusvistelsen för min del för den här gången. Eller ja... det är väl en sanning med modifikation. Jag är ju faktiskt överförd till ÖVA, ÖppenVårdsAvdelningen, vilket innebär att jag bor hemma men åker in till sjukan varje dag för att träna - med start imorgon torsdag. Ingen rast - ingen ro!
För att summera min vistelse här på Rehab 1 behöver jag inte använda många ord: underbart!Jo, faktiskt. Den som känner mg vet att jag inte gillar att ligga på sjukhus... men det var innan jag legat här. Jag kan egentligen inte beskriva stämningen här på avdelningen, det måste lixom upplevas. Personalen är toppen och ett av många bevis för det är en tavla som står i matsalen här. Den föreställer en ängel och ovanför står det: Rehab 1 Angels. Jag behöver inte säga så mycket mer!
Min hemfärd sker 17.30 i eftermiddag - innan jag åker äter jag middag här. Eftersom min Nisse haft magsjuka och förtfarande är smittsam så kan vi träffas imorrn kväll som tidigast, så min kväll hemma blir lite udda. Faster står "standby" om nåt skulle inträffa - det känns tryggt!

Inga kommentarer: