söndag, januari 27, 2008

Gammal blogg 20070612: Stygnen borta!

Gud vad gott när stygnen är borta! Jag kan vrida huvudet utan att kroppen följer med.



Imorrn åker jag hem..till ett tomt hus. Gubben har åkt på kräksjukan och ska bo i mammas hus (de är på gokart-SM i Östersund) tills han är smittfri. Tidigast på fredagkväll kan han flytta hem...usch vad krångligt allt kan bli!
Magsjuka är det sista jag behöver nu...jag har inte fler kilo att gå ner lixom!



På torsdag morgon åker jag in till ÖVA och börjar som dagpatient på rehab...med samma dagsschema som nu med träning och annat. Jag har ju fortfarande mediciner som ska trappas ner... och mitt trycksår ska få daglig omvårdnad. I morse tittade två rehabläkare på såret och konstaterade att det såg väldigt bra ut. Blodcirkulationen har kommit igång och huden ser rosig ut. Mycket av bättringen beror nog på min superduperbraiga nya rullstolsdyna: ROHO Quadtro Select. Jag sitter sjukt bra helt enkelt!! Tack arbetsterapeut S-B!



Morgondagens utskrivningssamtal ska bli mycket intressant. Jag har lite frågor och funderingar ang vem som ska vara min "ansvariga läkare". Som läget är nu känner jag inget som helst stöd från den läkare/mottagning som har huvudansvaret... jag har inte hört ett knyst från ovanstående och jag har ända legat här i snart 14 dagar... och "min mottagning/läkare" huserar en trappa upp från den avdelning jag legat på!
Vad kallar man sånt? Ansvar? Njae, inte enligt mig!

Inga kommentarer: