söndag, mars 30, 2008

Sahlgrenska

Imorgon ska jag och min assistent Mia åka till Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Nää, jag ska inte opereras... min mamma, som sedan 2000 vetat om att hon har en hjärntumör - ett astrocytom - skall sövas för att läkarna ska kunna ta ett test - en biopsi - för att avgöra om tumören ska opereras bort eller inte.

Visst är det väl lite "lustigt" att både mamma och jag har hjärntumörer?! De är inte av samma sort, dvs mamma har inte Neurofibromatos typ 2. Mina tumörer är acusticusneurinom - de sitter på hörselnerverna. Lustigt är väl kanske fel ord.... men med min galghumor så känns det ganska passande! =o)

Det känns lite som ombytta roller, jag brukar ju vara patient. Jag har lånat ut ett av mina gosedjur som operationsmaskot - en sån måste man ju ha med sig!!

Inga kommentarer: