fredag, mars 14, 2008

Kokbok

Igår fick jag min efterlängtade kokbok med posten; "Kokbok för lama" av Claes "Mr Spinalis" Hultling och Stephan Rössner. Det blir nåt för mig och min nya assistent N att bita i när hon börjar 1 april.
Boken köpte jag begagnad för en hundring på Risbergs Bok. En ny kostar ca 250:-.

Idag har jag bokat flygbiljetter till Uppsala. Jag och Niklas ska på "Nordisk konferens om NF2 - en ovanlig och komplex diagnos". Tre dagar med föreläsningar, workshops och annat kul. Dessutom hoppas jag på god mat och trevligt umgänge med andra "typ-2:or". Dessutom får jag åter igen träffa en underbar professor (i klinisk genetik), Arvid Heiberg, från Rikshospitalet i Oslo.
Har vi tur så är det fint väder också, 3-5 april kan ju faktiskt innebära jättevackert vårväder.

1 kommentar:

Fredrik sa...

Träffade Claes under 1995, hade ingen aning om att han gett ut en kokbok.