lördag, februari 23, 2008

Stormvarning

För första gången har jag fått erfara varför tv-nyheterna varnar folk för att gå ut när det är stormvarning! Igår blåste jag, bokstavligt talat, iväg på Allégatan utanför Swedbank. Niklas skulle låsa bilen och jag rullade mot bankentrén.... och plötsligt kommer en ordentlig vindpust bakifrån som tar med mig och skickar mig med kraft ner mot Videomix! Jag fick tag i drivringen på höger hjul och som följd av det gör jag en ordentlig högersväng i alldeles för hög fart. Som tur var såg Niklas mitt problem och sög tag i rullstolen, så jag slapp välta!

Min andra stormupplevelse fick jag på Citys parkering. Jag satt och väntade på att Niklas skulle packa matvaror i bilen och sen lyfta in mig. Vinden tog tag i min kropp och jag kurade automatiskt ihop mig för att slippa välta baklänges - gud vad jag saknade mina "fegis-hjul", dvs tippskydden alltså. :o)

Inga kommentarer: