måndag, februari 18, 2008

Vårkänslor...

Idag är det minsann vår i luften! Solen skiner och man riktigt hör hur det knakar i jorden i rabatterna - snart tittar nog mina snödroppar fram. Altandörren har stått öppen i flera timmar nu och katterna traskar ut och in precis som om sommaren vore här. Mamma putsade mina köksfönster för en stund sen så nu ser jag ut genom dem..... härligt.


Nu gör det inget om snickaren snart vill komma och bygga den nya altanen, man får verkligen lust att sticka ut sin bleka nuna och skaffa sig lite fräknar. Med en ny altan blir det ännu roligare!

I lördags var vi på IKEA och påbörjade "vårt nya sovrum"; säng, sängbord, ett litet avställningsbord och 4 nya garderobsdörrar med glasrutor. Igår var jag och min ena assistent i Knalleland och fyndade på Kid; 6 panellängder (två till fönstret och fyra till garderobsdörrarna) och en träpersienn som dekoration i fönstret.

Dessutom har vi valt ut en tapet till sovrummet och troligtvis är trägolv också fixat. Kul med nytt rum!

Inga kommentarer: