måndag, februari 04, 2008

Ännu fler!

Idag kom det ytterliggare några ansökningar med posten - nu har jag 30 st att ta ställning till. Jag har delat upp i två högar, de som är intressanta och de som inte är det.
Fast... hur lätt är det egentligen att beskriva sig själv och ens kunskaper på ett intressant sätt? Det vet väl alla som nån gång sökt jobb: skriftlig ansökan är inte alls kul. Man ska framstå som bra, men inte framhäva sig själv på ett allt för egotrippat vis. Samtidigt ska ansökan inte vara för jamsig utan visa på gott självförtroende och lite "go".

Sen det här med ordens betydelse - "ordning och reda" kan för den ena betyda normal ordning medan en annan kanske anser det betyda "minutiös, nästintill kontrollfreaks-ordning".
Att vara "driftig" behöver inte betyda nåt bra... det kan vara en människa som far omkring som ett torrt skinn och hela tiden måste ha nåt att göra.
"Stresstålig"? Innebär det att personen även kan hantera den stress som kan uppstå när brukaren, dvs jag, inte gör nåt på en hel dag utan bara slöar? En del blir ju väldigt stressade av att "göra ingenting".

Nåja, man kan inte backa sig ur en uppförsbacke, jag måste ju välja några och jag tror jag har rätt personer i "intressanta högen".
Fortsättning följer...

Inga kommentarer: